Son dönemde online dosya paylaşımı konusunda o kadar çok gelişme oldu
ve biz de o bu konuyla ilgili o kadar çok yazı yazdık ki, her seferinde
artık bunun son önemli gelişme olduğunu söylüyoruz ama biri mutlaka
bizi şaşırmayı başarıyor. En son dün bu konuyla ilgili Samsung’un mSpot satın almasını sizlerle paylaşmıştık. Bugün ise gündemde Facebook’un yeni dosya paylaşım özelliği var.
Aslında Facebook’un 2010 yılında dosya paylaşım servisi drop.io’yu
satın almasının ardından sosyal ağ devinin bu konuyla ilgili bir şeyler
yapacağı tahmin ediliyordu. Hatta geçtiğimiz ay içerisinde duyurulan ve
öğrencilere özel grup yapısı “Groups for Schools”u dosya paylaşım imkanı ile birlikte duyuran Facebook’un bu servisi yaygınlaştıracağı bekleniyordu.
Beklenen oldu ve Facebook gruplar için dosya paylaşımı imkanını duyurdu. Üstelik büyük ihtimalle bu sadece bir başlangıç.
Şu an için sadece sınırlı sayıda Facebook grubunda kullanıma açık
olan dosya paylaşım özelliği sadece birkaç gün içerisinde Facebook
gruplarını kullanan 380 milyon kişiye birden sunulmuş olacak.
Yüklenebilecek dosyaların limiti 25 MB ile sınırlı ve müzik dosyaları
ile .exe uzantılı dosyalara izin verilmeyecek.
Facebook dosyalarının temel amacı, grup üyelerinin bir arada
gerçekleştirdikleri çalışmalarda dosya paylaşımı ile iş birliğini ve
verimliliği artırmak. Yani duyurulan bu özellik aslında Facebook’u
Dropbox ve benzeri dosya paylaşım servisleri ile doğrudan bir rekabet
içerisine sokmuyor.
Ama bu özelliğin sadece gruplar ile sınırlı kalmayacağını, zaman
içerisinde Facebook’un daha geniş bir kullanım amacına hizmet edecek
şekilde genişleteceğini de tahmin etmek zor değil. O durumda da büyük
ihtimalle Dropbox ve benzerlerinin karşısına Facebook markalı bir dosya
paylaşım servisi çıkmayacak ama Facebook’un asıl amacı, kullanıcılarının
internet üzerindeki pek çok temel ihtiyacını Facebook’u terk etmeden
çözebilmeleri.
Dosya paylaşımı da önemi giderek artan ve ihtiyaç haline gelmiş olan
bir konu ve Facebook bu oyunu dışarıdan izlemek niyetinde değil…
Görsel Kaynak: Lifehacker, Mashable
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder